Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vlaková doprava
Netolický, Jan ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vlakovou dopravou. Vlaková doprava je tu s námi už řadu let a neustále se vyvíjí. Od počátku, kdy kolejová vozidla sloužila pouze pro přepravu materiálu v dolech, uplynulo již mnoho let a současná kolejová vozidla slouží jako jeden z hlavních dopravních prostředků po celém světě. Vytíženost silniční dopravy přispívá k využívání a rozvoji vlakové dopravy a tím i k zvyšování rychlosti a komfortu, který se nám dopravci snaží nabídnout. Z tohoto důvodu byly rozděleny vlakové soupravy dle jednotlivých kritérií a vzdálenosti jejich cesty. Nebyly zde opomenuty ani vlaky nákladní. Kvůli neustálému zvyšování rychlosti byl dán větší prostor pro vysokorychlostní soupravy, které byly rozděleny do jednotlivých vysokorychlostních rodin. Tento přehled souprav nám napovídá směr budoucího vývoje. Jelikož má Česká republika rozsáhnou železniční síť, je v práci zhodnocení budoucího vývoje z hlediska zvyšování rychlosti, elektrifikace a nákladní dopravy. Výsledkem práce je rozdělení a přehled současných vlakových souprav, ze kterých byly vyvozeny trendy v tomto odvětví. Závěrem práce je také kritické zhodnocení budoucího vývoje v České republice.
Studie dynamických účinků na mostní konstrukci od pohyblivého zatížení
Zavřelová, Michaela ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je dynamická parametrická studie železničního mostu na dynamické účinky přejezdu vysokorychlostních vlakových souprav pomocí modelu zatěžovacího vlaku HSLM-A po železničním mostě. Výpočtový model je zpracován v softwarech RFEM 5.29.01 s modulem RF-MOVE a v prereleasové verzi RFEM 6 a RSTAB 9 jako 2D prutový v rovině XZ. Dále jsou vytvořeny statické zatěžovací stavy a modely zatížení LM 71 a HSLM-A. Model zatížení HSLM-A je zpracován pro universální vlaky A1-A10, jež každý přejede železniční most celkem 15 rychlostmi v rozmezí 120 km/hod – 400 km/hod. V rámci diplomové práce je provedena detailní parametrická studie závislosti maximálních deformací a zrychlení uzlu ve směru Z na rychlostech jednotlivých vlakových souprav. V parametrické studii je použita modální a časová analýza. Součástí diplomové práce je určení oblasti rezonance.
Vlaková doprava
Netolický, Jan ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vlakovou dopravou. Vlaková doprava je tu s námi už řadu let a neustále se vyvíjí. Od počátku, kdy kolejová vozidla sloužila pouze pro přepravu materiálu v dolech, uplynulo již mnoho let a současná kolejová vozidla slouží jako jeden z hlavních dopravních prostředků po celém světě. Vytíženost silniční dopravy přispívá k využívání a rozvoji vlakové dopravy a tím i k zvyšování rychlosti a komfortu, který se nám dopravci snaží nabídnout. Z tohoto důvodu byly rozděleny vlakové soupravy dle jednotlivých kritérií a vzdálenosti jejich cesty. Nebyly zde opomenuty ani vlaky nákladní. Kvůli neustálému zvyšování rychlosti byl dán větší prostor pro vysokorychlostní soupravy, které byly rozděleny do jednotlivých vysokorychlostních rodin. Tento přehled souprav nám napovídá směr budoucího vývoje. Jelikož má Česká republika rozsáhnou železniční síť, je v práci zhodnocení budoucího vývoje z hlediska zvyšování rychlosti, elektrifikace a nákladní dopravy. Výsledkem práce je rozdělení a přehled současných vlakových souprav, ze kterých byly vyvozeny trendy v tomto odvětví. Závěrem práce je také kritické zhodnocení budoucího vývoje v České republice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.